Pinoterapia

Pinoterapia zwana również pinopresurą zaliczana jest do terapii odruchowych, które wykorzystują wiedzę z zakresu klawiterapii i akupresury. Dla osiągnięcia zamierzonych efektów terapeuta pobudza odpowiednie obszary na skórze ciała pacjenta za pomocą narzędzi zwanych pinami i katami wyzwalając w ten sposób procesy autoregulacyjne organizmu.

Wskazania obejmują: przewlekłe i ostre zespoły bólowe kręgosłupa, stany pourazowe i pooperacyjne stawów, dolegliwości o nietypowym przebiegu.

Pinoterapia kręgosłupa

Pinoterapia - techniki

Piny

Praca pojedyńczym pinem ukierunkowana jest na struktury mięśniowo-powięziowe w obrębie których powstają bolesne punkty spustowe. Terapia polega na zlokalizowaniu i wyhamowaniu aktywności tych punktów co daje natychmiastowe zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz odruchowe obniżenie napięcia mięśniowego.

Praca zestawem pinów wskazana jest w sytuacji gdy chcemy uzyskać efekt przekrwienny i pobudzający dany obszar ciała, technika polega wówczas na wykonywaniu powtarzalnych ruchów opukiwania tkanki.

Pinoterapia stawów

Katy

Techniki przy użyciu tzw. katów czyli tępo zakończonych narzędzi mają na celu  wywołanie efektu przekrwiennego tkanek a przez to poprawę metabolizmu i odżywienia obszaru poddanych zabiegowi. Głównym wskazaniem jest praca w obrębie zagęszczeń tkani łącznej podskórnej tzw lipodynii będących często generatorem oraz szlakiem przenoszenia się dolegliwości bólowych.

Pinoterapia rzeszów

Techniki zwarciowe

Posiadają silny potencjał terapeutyczny. Stosuje się je w stanach trudnych o ciężkim przebiegu oraz w ostrych stanach bólowych. Technika zwarcia polega na jednoczesnym uciśnięciu i uwolnieniu dwóch aktywnych punktów spustowych.

Pinoterapia po wymiane biodra

Pinoterapia wywiera pozytywny wpływ zarówno na sferę fizyczną jak i psychiczną pacjenta poprzez:

• Działanie przeciwbólowe
  • Obniżenie napięcia mięśniowego
  • Poprawę odżywienia tkankowego
  • Poprawę czucie głębokiego (propriocepcji)
  • Regulację pobudzenia układu współczulnego
Pinoterapia po wymiane kolana