ul. Bohaterów 7

Paweł Solarski - ZnanyLekarz.pl
Logo gabinetu rehabilitacji HUMANUS

Pinoterapia po wymiane kolana

Pinoterapia wywiera pozytywny wpływ zarówno na sferę fizyczną jak i psychiczną pacjenta poprzez:

• Działanie przeciwbólowe
  • Obniżenie napięcia mięśniowego
  • Poprawę odżywienia tkankowego
  • Poprawę czucie głębokiego (propriocepcji)
  • Regulację pobudzenia układu współczulnego
Pinoterapia po wymiane biodra

Posiadają silny potencjał terapeutyczny. Stosuje się je w stanach trudnych o ciężkim przebiegu oraz w ostrych stanach bólowych. Technika zwarcia polega na jednoczesnym uciśnięciu i uwolnieniu dwóch aktywnych punktów spustowych.

Techniki zwarciowe

Pinoterapia rzeszów

Techniki przy użyciu tzw. katów czyli tępo zakończonych narzędzi mają na celu  wywołanie efektu przekrwiennego tkanek a przez to poprawę metabolizmu i odżywienia obszaru poddanych zabiegowi. Głównym wskazaniem jest praca w obrębie zagęszczeń tkani łącznej podskórnej tzw lipodynii będących często generatorem oraz szlakiem przenoszenia się dolegliwości bólowych.

Katy

Pinoterapia stawów

Praca pojedyńczym pinem ukierunkowana jest na struktury mięśniowo-powięziowe w obrębie których powstają bolesne punkty spustowe. Terapia polega na zlokalizowaniu i wyhamowaniu aktywności tych punktów co daje natychmiastowe zmniejszenie dolegliwości bólowych oraz odruchowe obniżenie napięcia mięśniowego.

Praca zestawem pinów wskazana jest w sytuacji gdy chcemy uzyskać efekt przekrwienny i pobudzający dany obszar ciała, technika polega wówczas na wykonywaniu powtarzalnych ruchów opukiwania tkanki.

Piny

Pinoterapia - techniki

Pinoterapia kręgosłupa

Pinoterapia zwana również pinopresurą zaliczana jest do terapii odruchowych, które wykorzystują wiedzę z zakresu klawiterapii i akupresury. Dla osiągnięcia zamierzonych efektów terapeuta pobudza odpowiednie obszary na skórze ciała pacjenta za pomocą narzędzi zwanych pinami i katami wyzwalając w ten sposób procesy autoregulacyjne organizmu.

Wskazania obejmują: przewlekłe i ostre zespoły bólowe kręgosłupa, stany pourazowe i pooperacyjne stawów, dolegliwości o nietypowym przebiegu.

Pinoterapia